Fructe Deshidratate

Tabel Lista

Seteaza descrescator

18 Articol(e)

Tabel Lista

Seteaza descrescator

18 Articol(e)

Fructe deshidratate 

Consumul de fructe deshidratate se recomandă, mai ales, ȋn cazul persoanelor care nu consumă carne, fiindcă acestea pot varia meniul zilnic şi, totodată, oferă o mulţime de beneficii de natură nutriţională.

Caloriile şi calităţile nutritive ale fructelor deshidratate:

  • Pentru conservarea fructelor, procesul necesar este deshidratarea, fiindcă enzimele şi bacteriile naturale necesită apă, ȋn vederea descompunerii acestora. 
  • Fructele uscate, deşi au un conţinut mai ridicat de calorii decât cele crude, sunt extrem de bogate ȋn fibre, vitamine, minerale şi antioxidanţi. În cadrul procesului de eliminare a apei din fructe, conţinutul de calciu, potasiu şi vitaminele C şi E este uşor alterat, cantitatea acestora fiind diminuată. Pe de altă parte, antioxidanţii sunt afectaţi extrem de puţin, iar conţinutul de fibre şi fier rămâne neschimbat, ȋn cazul fructelor deshidratate. 
  • Aşadar, contrar miturilor care se vehiculează conform cărora fructele uscate au exact aceleaşi valori nutriţionale precum cele proaspete, cele deshidratate ȋşi păstrează doar o parte a nutrienţilor, ȋnsă aceştia sunt esenţiali pentru sănătatea organismului. 

Specialiştii ȋn nutriţie ne recomandă consumul porţiilor echilibrate de fructe deshidratate, pentru a putea beneficia din plin de efectele lor benefice pentru corp.